Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Žít s přírodou
Neuwirthová, Barbora ; Durdis,, Tomáš (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vztahem člověka k přírodě, přírody k člověku a vlivem architektonických intervencí na formování těchto vztahů. Záměrem celé práce je přehodnocení aktuálního konzumního využívání krajiny a přístupu člověka k ní za pomoci menších objektů, které neničí, neomezují a nedeformují své okolí, ale naopak povznášejí genia loci, jsou přívětivé na pohled i pro přírodní prostředí, a především posilují vztahy mezi prostředím a jejími uživateli. Práce je podložena a vychází z vlastních zážitků a zkušeností prožitých v přírodě. Proto považuji za nezbytné poukázat na krásu a jedinečnost diskomfortu horského prostředí, které mimo jiné vede k utužování našeho psychického i fyzického zdraví.
Žít s přírodou
Neuwirthová, Barbora ; Durdis,, Tomáš (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vztahem člověka k přírodě, přírody k člověku a vlivem architektonických intervencí na formování těchto vztahů. Záměrem celé práce je přehodnocení aktuálního konzumního využívání krajiny a přístupu člověka k ní za pomoci menších objektů, které neničí, neomezují a nedeformují své okolí, ale naopak povznášejí genia loci, jsou přívětivé na pohled i pro přírodní prostředí, a především posilují vztahy mezi prostředím a jejími uživateli. Práce je podložena a vychází z vlastních zážitků a zkušeností prožitých v přírodě. Proto považuji za nezbytné poukázat na krásu a jedinečnost diskomfortu horského prostředí, které mimo jiné vede k utužování našeho psychického i fyzického zdraví.
Výchova (a vzdělávání) v lesních mateřských školkách.
Plávková, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje výchově a vzdělávání v lesních mateřských školách. Jedná se o poměrně nový trend na poli předškolního vzdělávání v České republice a cílem této práce je vytvořit o této alternativě realistický a ucelený obraz. Práce má dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část práce zasazuje tento pedagogický koncept do širšího kontextu současné společenské situace, seznamuje s jeho pedagogickými východisky a historickými momenty jeho vzniku a rozšíření ve světě. Dále teoretická část práce představuje možná pojetí a definice tohoto směru, uvádí základní kritéria a principy a seznamuje s jeho vybranými specifiky a oblastmi. V závěru teoretické části se práce věnuje lesním mateřským školkám v českém kontextu. Praktická část práce přináší pohled na možný případ praxe lesní mateřské školky a prezentuje výsledky výzkumu v této oblasti. Výzkum je zaměřen na specifický způsob organizace konkrétní lesní mateřské školky, její pedagogickou koncepcí a také seznamuje s pohledy angažovaných osob.
Terénní výuka biologie a přírodopisu v prostředí školních zahrad v České republice
Kakešová, Kristýna ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Chlebounová, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá terénní výukou biologie a přírodopisu v České republice se zaměřením na školní zahrady. První část práce představuje výhody terénní výuky i překážky, které mohou jejímu zavedení bránit. Práce se dále věnuje postavení terénní výuky biologie a přírodopisu v rámcových a školních vzdělávacích programech základních škol i gymnázií, kde terénní výuka těchto předmětů většinou není explicitně zařazena. Druhá část práce se zabývá školními zahradami v České republice, shrnuje výsledky výzkumů zkoumajících jejich stav, vybavení a využití. Z nich vyplývá, že většina základních škol disponuje zahradou a využívá ji k výuce převážně pěstitelských prací a přírodovědných předmětů. V případě středních škol větší průzkumy chybí. Pozornost je v práci věnována také historii školních zahrad na českém území, organizacím zaměřeným na výuku přírodopisu a biologie na školních zahradách a několika vybraným metodám výuky, které jsou vhodné pro vyučování přírodopisu na školních zahradách.
Výchova (a vzdělávání) v lesních mateřských školkách.
Plávková, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje výchově a vzdělávání v lesních mateřských školách. Jedná se o poměrně nový trend na poli předškolního vzdělávání v České republice a cílem této práce je vytvořit o této alternativě realistický a ucelený obraz. Práce má dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část práce zasazuje tento pedagogický koncept do širšího kontextu současné společenské situace, seznamuje s jeho pedagogickými východisky a historickými momenty jeho vzniku a rozšíření ve světě. Dále teoretická část práce představuje možná pojetí a definice tohoto směru, uvádí základní kritéria a principy a seznamuje s jeho vybranými specifiky a oblastmi. V závěru teoretické části se práce věnuje lesním mateřským školkám v českém kontextu. Praktická část práce přináší pohled na možný případ praxe lesní mateřské školky a prezentuje výsledky výzkumu v této oblasti. Výzkum je zaměřen na specifický způsob organizace konkrétní lesní mateřské školky, její pedagogickou koncepcí a také seznamuje s pohledy angažovaných osob.
Využití geomagnetických dat a poznatků fyziky Slunce ve výuce přírodních věd na středních školách
BAYER, Tomáš
Středoškolské vzdělávání je v současné době nemyslitelné bez vazby na poznatky moderní vědy. Poznatky přírodních věd, ať už se jedná o biologické vědy či vědy o neživé přírodě, se kombinovaně odrážejí v environmentální výchově, která, na základě negativních zkušeností s omezeným přírodovědným rozhledem, kvantikuje negativní p?sobení člověka na biosféru a ukazuje nutnostrecipovat poznatky přírodních věd v co největší šíři. Práce vychází z mezioborového přístupu k přírodním vědám, tak jak je definován ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia. Vychází z pozice fyziky jako základu reálných přírodních věd a jejího postavení v logické souvislosti s dalšími přírodními vědami, zejména biologií a geografií. Cílem práce je přiblížit poznatky fyziky Slunce a geofyziky studentům středních škol, zejména gymnázií. Základním východiskem je popularita a mediální atraktivita poznatků moderní astrofyziky, která zásadním způsobem zpestřuje výuku a činí ji atraktivnější. Přínos astrofyzikálních a geomagnetických dat výuce fyziky a geografie pomáhá žákovi překonávat domnělé či skutečné těžkosti s osvojením středoškolského učiva a ukazuje širší souvislosti. Ty jsou ukázány zejména na srovnání a funkčního propojení satelitních dat, měřených geostacionárními družicemi, s daty měřenými na zemském povrchu na geomagnetických observatořích.
Etické problémy environmentalistického pojetí člověka
HOREK, Rostislav
Práce se zabývá etickými problémy nového sociálního fenoménu, za který je pova-žován environmentalismus. V úvodní části je učiněn přehled základních způsobů pohlí-žení na člověka, které jsou dále konfrontovány s pohledem environmentalistickým. Na ten je poté nahlíženo z mnohých perspektiv ? vědecké, politické a náboženské. Tyto pohledy potvrdily nejprve v rovině teoretické a poté v rámci další části práce i v rovině praktické přímou a viditelnou aplikaci environmentalistických myšlenek v rámci sou-časné společnosti. V rámci kvantitativního výzkumu v oblasti sociální práce došlo rovněž k potvrzení všech tří stanovených hypotéz. Potvrdily se přímé souvislosti mezi ovlivňováním environmentalismem, sociální prací a aplikací environmentalistických myšlenek do přímé práce s klienty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.